close
Dezvoltare personală

Crește-ți energia, în loc să-ți dorești mai mult timp

no thumb

energy

Ai pățit și tu să simți că ai avea nevoie de mai mult timp pentru a face tot ce-ți dorești? Ai avut impresia că timpul este insuficient pentru a te împărți între job, familie, viață socială și orice ai mai avea pe lista ta de priorități? 

Până de curând, simțeam acut lipsa timpului și mă străduiam să mă organizez tot mai bine, ca să pot să fac tot ce am în plan. Acum însă am descoperit altceva.

E prea puțin vorba de timp. De fapt provocarea este să-ți menții energia ridicată, ca să poți face tot ce ți-ai propus. 

Cum îți păstrezi energia și ce poți face să ți-o reactivezi atunci când te moleșești, îți spun astăzi. 

Unde se pierde cea mai mare parte de energie?

Pentru a știi cum să o păstrezi, întâi e interesant de văzut unde pierdem energie. Din ce am văzut pe mine și pe alți oameni, punctele cele mai mâncătoare de energie sunt: 

  • Victimizarea – atunci când lucrurile merg puțin mai prost și ne plângem celorlalți, pierdem din energie. Pe de-o parte le iei prietenilor tăi din energia lor, însă în același timp, rămâi și tu vlăguit. O soluție bună ar fi să spui într-o propoziție ce te deranjează la viața ta, apoi să-ți concentrezi atenția pe ce se poate face. Poate chiar faci o selecție de idei cu prietenii tăi. 

  • Oamenii pesimiști. Fiecare mai are o perioadă când lucrurile sunt dificile și ne vine să ne plângem puțin, însă dacă ai în jur persoane care sunt pesimiști mai tot timpul și orice ai zice, ei îți arată partea neagră, încearcă să petreci mai puțin timp cu ei. Pentru energia ta. De asemenea, evită și tu pesimismul tău și mai ales, bârfa. Găsește subiecte interesante și constructive în schimb. 

  • Mâncarea nesănătoasă. Cum te simți după ce mănânci o porție mare de cartofi pai cu mici?  Îți e somn după masă? Mâncarea nesănătoasă îți taie din energie, deoarece corpul tău își concentrează o mare parte din energie pentru digestie.  Mănâncă multe fructe și legume și decide singur cum te simți cu o mâncare mai ușoară. Chiar dacă mai alegi grăsimi și mâncarea de tip fast-food, mănâncă porții mai mici. 

  • Dimineața irosită. În general, dimineața energia este la cote maxime. Dacă ratezi acest moment și faci lucruri nefolositoare, energia ta va fi scăzută și pe parcursul zilei. La mine am observat că am nevoie de jumătate de oră cu mine dimineață, apoi dacă fac ceva productiv, energia mea va fi bună pe întreaga zi. Dacă sunt leneșă în primele ore a dimineții, ziua merge mai prost. Observă cum e la tine. Uită-te în ce parte a zilei este energia ta ridicată și atunci ocupă-te de chestiunile cele mai importante, care te fac să te simți productiv. 

  • Vorbăria minții. Dacă îți faci multe griji, te critici și ți-e greu să-ți pui mintea pe STOP când hoinărește spre scenarii negative, pierzi multă energie. Alege un moment când să te gândești la probleme, ca să eviți ignorarea lor, apoi caută soluții.

  • Negațiile. Folosirea negațiilor scade din energie. Am realizat cu greu asta și e dificil să spui ce vrei, în locul opusului, însă cu fiecare negație folosită, energia ta scade, căci este o luptă la nivel subconștient. Dacă ești atent la acest articol, vei observa că am evitat negațiile. Mi-am propus să evit să mai folosesc cuvântul care începe cu n…știi tu care. 

Acum observă care dintre punctele de mai sus sunt valabile și la tine. Ce ai adăuga pe listă? Observă-te pe parcursul unei zile și notează ce anume crezi că te stoarce de energie. 

Păstrează-ți și activează-ți energia 

Poți să ai energie pe tot parcursul zilei, dacă faci câteva acțiuni benefice pentru tine. Cele descrise de mine sunt subiective și au funcționat la mine, însă tu mai poți adăuga și altele.

  • Muzica. Ai pățit să fii posac, dar când auzi o melodie să te înveselești? Asta e puterea muzicii. Dacă îți plac anumite melodii, ia o pauză pe parcursul zilei și pune melodia preferată. Dansează pe ea sau pur și simplu ascult-o plin de recunoștință.

  • Fii atent. Observă-ți propriul corp și din când în când oprește-te și fii atent la ce gânduri ai în minte, cum te simți. Astfel, îți vei da seama când există o scădere a energiei și poți să acționezi. Dacă te simți ușor vlăguit, mișcă-te. Plimbă-te prin cameră puțin, mișcă-ți umerii, picioarele, mâinile, du-te la baie și spală-te cu apă rece.

  • Hidratează-te și respiră profund. Chiar înainte să scriu acest articol, am simțit că mă moleșesc. Am but un pahar cu apă la temperatura camerei și am respirat profund, abdominal, de câteva ori. Mi-am revenit și acum sunt energică. Creierul are nevoie de oxigen și respirând superficial îi oferim prea puțin. Respiră profund acum și observă cum energia ta se reactivează. Apa este importantă pentru hidratare și sunt convinsă că știi asta

  • Fă pauze mici și dese. Oricât ai avea de lucru, poți să îți iei o pauză de 5-10 minute la fiecare 2 ore (cel puțin) și în timpul ăsta să te gândești la ceva frumos, să privești câteva poze sau orice îți dă o stare de bine. 

  • Fă lucrurile cu inima. Atunci când ești prezent la tine, la ce faci și la viața ta, acționând din inimă, vei descoperi un izvor nesecat de energie.  Dacă munca ta actuală îți aduce puține satisfacții, organizeaz-o tu în așa fel încât să fie mai plăcută. Cum și ce ai putea să faci ca munca ta să fie o plăcere? Cum poți să aduci bucurie și lejeritate în munca ta zilnică? 

  • Învață lucruri noi. Când înveți lucruri noi și faci diverse asocieri, mintea ta percepe asta ca pe o provocare și îți mai dă energie. Poți să înveți câteva cuvinte noi din dex, să asculți melodii de care n-ai mai auzit, să înveți zilnic câte un cuvânt dintr-o limbă străină. În funcție de timpul tău disponibil, provoacă-te.   

  • Recunoștința. Când ești recunoscător, ai o stare de bine, care automat îți crește și energia. 

Astea sunt tehnicile folosite de mine, însă tu observă ce anume îți face ție bine și ce completări mai poți aduce. Crează-ți propria cutiuță magică care să-ți mențină și aducă energie. 

Dacă ai suficientă energie pe parcursul unei zile, vei reuși să faci tot ce ți-ai propus, iar în caz contrar, măcar vei fi mai îngăduitor, căci ai mulțumirea că ai făcut dintr-o stare pozitivă, tot ce ai putut. 

Timpul este suficient, energia este scăzută și din cauza asta cerem mai mult timp, având impresia că dacă am avea 100 de ore, am reuși să ne organizăm mai bine. Fals! Dacă ai o energie crescută, orientată spre scopurile tale, timpul îți este suficient. 

Tu cum stai cu energia? Cum te energizezi? Ce ai adăuga la lista mea? 

Te îmbrățișez cu dragoste și entuziasm

Raluca Muresan

The author Raluca Muresan

5 Comments

  1. Super tema Raluca!!! Eu observ si simt ca in realitate lucrurile nu sunt greu de facut! Ci greu este sa-ti construiesti starea interioara de a le face! Daca ai energie si ENTUZIASM, atunci imposibilul devine cu usurinta posibil! Asa ca, daca vrei sa ai ce nu ai avut niciodata, fa ce nu ai facut niciodata!!!

  2. De nenumărate ori imi spuneam ca nu- mi ajunge timpul pt tot ce mi- am propus sa fac: serviciu , invatat, citit , treburi in casa , soție, insa se pare ca singurul impediment sunt eu.
    Chiar daca aveam lista To Do , nu o puteam respecta.
    Iti multumesc mult pt informatii. Abia astept sa le pun in practica sa vedem ce iese. O zi minunataaaaa!

Leave a Response