close
Dezvoltare personală

Voi fi fericit când…de îndată…imediat ce realizez asta

no thumb

imageskInspirată de articolul lui Sorin , astăzi scriu despre fericire și vin cu câteva completări la schema fericirii, prezentată de el. O poți vedea și tu aici 

Pe scurt, schema este așa:

Ești fericit? DA. =>> Atunci continuă

Ai probleme? DA =>> Poți face ceva? Dacă răspunsul e DA, atunci fă! Acționează pentru a soluționa respectivele probleme. Dacă răspunsul e NU ( nu poți face nimic pentru a rezolva problema), atunci nu-ți mai face griji și întoarce-te din nou la fericire.

„Ai o problemă și o poți rezolva? Atunci de ce îți mai faci griji? Ai o problemă și nu o poți rezolva? Atunci de ce mai stai îngrijorat?”

Schema de mai sus e utilă, însă dificultatea apare în zona cu probleme, pentru că nefericirea ta îți poate aduce beneficii mai mari decât orice fericire pe care o vânezi.  Așa că, aș adăuga întrebarea: Ce s-ar întâmpla rău dacă nu ai mai avea problema respectivă? Ce ai pierde? 

Întrebările sunt simple pentru că și viața e simplă, însă noi o complicăm. Și dacă tot ne-am încâlcit în ea, când vezi o întrebare de genul: Poți face ceva? răspunsul care va veni majorității oamenilor e „Nu știu”, „nu pot”, „nu cred”, „posibil, DAR CE SĂ FAC??!!”

Așa că, să o luam pe etape mici.

Ce înseamnă nefericirea pentru tine? De unde știi că ești nefericit? Ce beneficii imediate îți aduce această stare? Ce probleme ai mai exact? Acestea ce beneficii îți aduc? Ceva bun îți oferă sigur, altfel nu ai mai păstra starea/problema. Gândește-te așa: Dacă ai o durere îngrozitoare de cap sau de măsea, ce faci? Stai să-ți pui întrebări, plângi pe pat și dupaia suni un prieten? Sau durerea e atât de puternică încât iei repede un medicament să scapi de ea, apoi mergi la doctor/dentist?

Orice problemă care nu îți aduce nimic pozitiv( chiar și pe termen scurt), vei scăpa de ea cât mai repede cu putință. Dacă ai un beneficiu cât de mic, poți alege inconștient să păstrezi problema, pentru a beneficia de părțile ei pozitive.

Primul pas e să fii atent de ce emoții ești dependent.(Dacă nu poți controla o emoție, ești dependent de ea.) Apoi întreabă-te ce beneficii îți aduce. De exemplu, poți fi dependent de tristețe. Faci ce faci și găsești un motiv să te întristezi, să te plângi cunoscuților și simți că nu te poți controla. Un beneficiu posibil este atenția celorlalți, auto-compătimirea sau chiar confortul ( dacă toate merg rău, nu pot să schimb nimic, așa că pot să stau pe loc). Cum ai putea primi aceleași lucruri ( atenție, confort ) dar prin altă metodă?

Vezi atunci că poți păstra părțile pozitive dintr-o situație problematică, fără să păstrezi și obstacolul?

Și cea mai întâlnită propoziție când vine vorba de fericire e „Voi fi fericit atunci când…”

images

Când îmi voi lua carnetul de șofer, voi fi fericit. Când îmi voi găsi perechea voi fi fericit. Când termin studiile voi fi fericit. De îndată ce plec în concediu voi fi fericit. Imediat ce realizez care e scopul meu voi găsi fericirea.

Am o veste proastă. Nu o vei găsi atunci și acolo. Asta ți-ai spus și în urmă cu câțiva ani, iar astăzi ai mărit miza și mai aștepți după alte lucruri care să te facă extaziat de propria viață

Dacă legi buna ta dispoziție de lucruri exterioare ție, vei fi fericit câteva minute, ore sau chiar zile. Apoi iar vei cădea în capcana problemelor și a tristeții și vei căuta din nou ceva care să te bucure.

Fericirea e în interiorul tău. Și există posibilitatea să o trezești. Uite cum:

1. RESPONSABILITATEA

Înainte de orice, fii responsabil pentru viața ta și ceea ce trăiești. Doar așa vei putea face schimbări. Nu e nimeni responsabil pentru fericirea sau durerea ta. Tu alegi ce vrei să trăiești.

Indiferent ce fel de copilărie ai avut, ce ți-a lipsit/ce îți lipsește, cine te-a rănit și cât de crude au fost experiențele vieții tale, important e CE ALEGI ACUM? Ce vrei începând de astăzi? Vrei să retrăiești la infinit experiențele neplăcute din amintirile trecutului tău? Dacă nu îți place un film, te chinui totuși uitându-te la el de 3 ori/zi? Cu amintirile tale de ce ai face asta? Ce beneficii stau în spate și cum poți să obții același lucru altfel?

Înainte de a reacționa la stimulii din exterior, fii atent puțin și la interior.

Poate că te jignește sau critică colegul de serviciu, însă tu ești responsabil de reacția ta. Dacă te gândești că e un nesimțit și îți vrea răul, te vei enerva. Dacă te gândești că a avut și el săracul o zi proastă și probabil e și obosit, îl compătimești și tu-ți păstrezi starea de bine. Atunci, ce anume cauzează emoțiile? Experiența în sine? Sau gândurile TALE? Cum ai putea reformula ceea ce gândești, în așa fel încât să-ți păstrezi o stare benefică ție și să nu te simți atacat?

Dacă aștepți ca ceilalți să-ți ofere pachete cu fericire, ai mult de așteptat. Nu pentru că nu le-ar păsa de tine, ci pentru că și ei caută același lucru și dacă ți se oferă ceea ce ceri, vei fi mulțumit o vreme, apoi vei căuta iar, alt pachet, alt motiv de bucurie din exterior. Amintește-ți, tu ești responsabil. Asta înseamnă că tu ești singurul care are puterea de a schimba ceva și de a se face fericit. Dacă o acorzi oamenilor și evenimentelor, ele te vor prinde în brațe de caracatiță și te vei simți sufocat de viață.

2. RECUNOȘTINȚA

Despre recunoștință, a scris zilele trecute Cristi. Poți citi articolul aici .

Eu nu îți voi mai așterne litere pe o pagină, doar să te lămuresc cât de important e să scrii zilnic într-un caiet motivele pentru care ești mulțumit și ce rezultate uimitoare se produc în tine și chiar și-n exteriorul tău. Știi de ce nu mai insist cu asta? Pentru că oricum nu o vei face. Mă vei crede că e fantastic și dă rezultate, însă vei găsi scuze, vei amâna și te vei întoarce la norii negri din viața ta.

Și nu vreau să-ți spun ce schimbări minunate au loc dacă ești recunoscător pentru că nu vreau să înțelegi asta, VREAU SĂ SIMȚI chiar tu ! 

Dacă ai experimentat deja, te rog scrie-mi într-un comentariu ce s-a schimbat de când ești recunoscător. Dacă nu ai experimentat încă, la momentul potrivit sunt sigură că îți vei ridica privirea spre soare. Însă nu aștepta ca momentul potrivit să fie mai crunt decât o durere acută de măsele.

3. JOACĂ UN ROL

Prefă-te fericit. Ce te costă? Oricum te-ai prefăcut multă vreme pentru a fi în acord cu oamenii de lângă tine, iar acum ai uitat cine ești. Acum poate e momentul să alegi tu ce rol joci pe scena TA. Că nimeni nu îți trăiește viața.

Ridică-te în picioare, pune o melodie care îți place și dansează, țipă, sari cu mâinile-n sus de bucurie ca și când ai fi aflat o veste extraordinar de bună. Fă asta vreo 5 minute și spune-mi, ce ai observat că s-a schimbat?

4. GÂNDEȘTE-TE LA CE POȚI FACE

Știi deja toate motivele pentru care nu poți face ceva și a înțeles deja toată lumea din jurul tău. Asta nu se poate, asta e imposibil, asta e prea greu. Bun. Perfect. CE POȚI? Asta contează de fapt. Ce poți face chiar acum, cu resursele pe care le ai la dispoziție? O acțiune, oricât de măruntă, poate face o diferență mare în viața ta.

Orientează-ți atenția spre CEEA CE POȚI ȘI VREI să faci

În concluzie, în loc să cauți fericirea, mai bine gândește-te ce te oprește să fii deja fericit și ce beneficii îți aduce nefericirea/problema ta de acum. Păstrează părțile pozitive, adaptate la situații noi care să îți aducă fericire. Asumă-ți responsabilitatea pentru gândurile, emoțiile și acțiunile tale și fii recunoscător pentru lucrurile mărunte din viața ta (până nu vezi și ești mulțumit de bucuriile mici, nici nu vei remarca mai mult.). Și cel mai important, nu aștepta fericirea, ci mergi în întâmpinarea ei. Decide astăzi ce vrei, ce poți face și bucură-te ca și când ai fi deja acolo. Dacă sari de bucurie, corpul tău va transmite creierului „Omu ăsta e fericit, ia să eliminam endorfine…și să-l facem și mai  fericit.” (același efect îl are alergatul sau orice formă de mișcare) .

Experiențele plăcute și lucrurile bune nu-ți aduc fericirea pe termen lung, însă starea ta de bine și fericire, cu siguranță îți va aduce mai multe experiențe plăcute și lucruri bune.

Te îmbrățișez cu dragoste și entuziasm

P.S. Dacă ți-a plăcut articolul, te rog da like & share pentru a ajuta oamenii împreună

 

Raluca Muresan

The author Raluca Muresan

6 Comments

  1. buna .problemele exista fiindca dam atentie prea mare lor ,amplificam si indreptam energie asupra lor ,si evident ca o marim si avem impresia ca ne depaseste ,normal ca organismul receptioneaza si ne simtim rau , si de aici un intreg dezechilibru emotional ,endocrin ,,,etc .
    Fericire exista in noi ,langa noi ,doar sa ridicam capul din piept si sa zambim ca existam .

  2. E ca un balsam acest articol.Iti multumesc si te mai rog frumos si respectos sa nu ma stergi din lista ta de prieteni, dupa cum ti am spus sunt la Praga la fetita mea care se pregateste sa nasca al doilea copilas si dupa ce naste s ar putea sa nu mai pot intra aici see you tine, asa ca te rog pana voi reveni acasa in Romania sa ma tii pe lista ta.Multumesc.

    1. Draga mea, cum sa te sterg? 😛 Ma ai si pe facebook si esti si abonata la site. Intri sa ma citesti cand si cum poti. Felicitari pentru fetita ta. Bafta si sa te bucuri de nepotei. Te imbratisez cu drag

  3. In cazuri din astea eu sunt genul care prefera motto-ul „let it go”. Daca vad ca lumea apasa pe umerii mei si trec printr-un moment naspet prefer sa ies la o plimbare sa cantaresc deciziile si apoi sa notez ceva in agenda. Sau sa scriu pe blog ce am invatat din introspectia respectiva. Daca am un frame superb si toate imi merg bine prefer sa continui. Dar nu ma gandesc niciodata ca „voi fi fericit cand…”. Ori esti fericit fara bani, cu probleme si cu viata pe care o ai si esti constient ca vrei mai mult si muncesti pentru asta pana iti sar capacele ca sa fii un fericit cu bani si cu mai putine probleme, ori nu esti fericit deloc.
    It’s that simple.

Leave a Response