close

M-a întrebat cineva dacă vreodată mi-e lene și ce fac atunci. Așa că m-am gândit să scriu un mic articol cu cinci soluții care funcționează. Nu or fi foar cinci, cu siguranță sunt mult mai multe de văzut și făcut, însă scriu ce funcționează la mine.

Întâi de toate, mă uit sincer în mine si văd dacă ce numesc eu lene e chiar lene și evit să fac ceva prioritar sau e lipsa de sens, plictiseală pentru că ignor ceva or contextul nu-mi oferă ce am nevoie sau e oboseală și am nevoie de somn. Sau mai sunt cazuri când mănânc nesănătos și pierd energie astfel.

În situațiile în care văd că am ceva prioritar de făcut (ceva ce până la urmă tot eu am ales sau îmi aduce beneficii), dar mi-e o lene cruntă și aș face orice altceva numa aia nu, mă urnesc cam așa:

Muzica

Sunt auditivă tare, sunetele contează pentru mine și mă pot motiva, relaxa, adormi, îmblânzi. Așa că îmi pun melodii care-mi plac mult și le ascult o vreme, poate dansez, orice mă pune în mișcare interior-exterior. De cele mai multe ori, după muzică îmi vine cheful să fac orice (sau chiar în timp ce ascult muzică)

Mai ajută să-mi amintesc ce e important pentru mine și să văd dacă nu cumva activitatea aia servește acelui ceva care contează pentru mine. Așa prind forțe proaspete

Avans și recompensa reală

Mă gândesc în avans la starea împăcată pe care o voi avea după ce termin ce e prioritar și trebuie să fac. Și imediat dupaia, mă pun pe treabă, indiferent de cât chef am.

De obicei tindem să idealizăm starea de confort și lene din prezent pentru că e o recompensă imediată, subestimând stresul sau graba din viitor. Aici m-a ajutat faptul că eu nu funcționez bine sub presiune și m-am străduit să fac lucrurile la timpul lor pe cât posibil, ca să pot lucra/acționa relaxată, în ritmul meu, senin și jucăuș. Altfel, deadline-urile pentru mine sunt o teroare. Fac față până la urmă dacă e musai, însă prefer să fac e pot ca să evit agitația. Drept urmare, mă pot gândi ușor la cât de liniștită și bine o să mă simt dacă fac X lucru acum, iar asta mă motivează. Îmi amân ușor recompensa de când mi-am dat seama că nici măcar nu mă simt liniștită dacă amân ceva, ci mai degrabă îmi stă pe cap.

Număr

În caz de lene incredibil de mare…mă pun în pat și mă întind ca o pisică, apoi număr până la nouă și mă ridic rapid fără să mai gândesc și mă pun pe treabă.

Ce pot face acum!

Fac tot posibilul să nu ia starea de lene decizia. Dacă de exemplu nu am chef să fac ceva care nu e foarte urgent, însă știu că m-ar ajuta să termin taskul respectiv, mă gândesc la cel mai mic pas pe care-l pot face, orice! Doar să nu ia lenea decizia în totalitate. Chiar dacă uneori decizia cea mai mică e să notez ceva sau să deschid laptopul, e important pentru mine să fac ce pot acum, chiar dacă puțin. Nu mâine, acum! Și-mi setez alarma să lucrez cât pot eu. trei minute, cinci, zece, oricât!

Atenție, grijă, pregătire

Dacă văd că mi-e lene frecvent, mă odihnesc câteva zile și iau suplimente alimentare, fiind atentă să mănânc echilibrat și să beau apă mai multă + fac multe plimbări pe jos. Mie îmi și vin multe idei dacă mă plimb cu muzica-n urechi și-n plus…capăt o energie în plus.

Sunt atentă când prind o perioadă/zi în care sunt activă și pe val cu energia, iar atunci lucrez în avans la proiectele care-mi permit asta și în timpul rămas mă pregătesc pentru următoarea perioadă de lene. Asta înseamnă că pregătesc melodii care-mi plac, abordări diferite, ce pot și-mi vine ca idee ca să fac față mai ușor și în loc să amân…să mă pun în mișcare.

Bonus:

Când mă simt lipsită de energie și sub influența asta mi-e lene, încep și fac ceva care-mi face foarte mare plăcere. Chiar dacă mintea îmi bagă scuza că nu am energie să fac ce-mi place, de fapt…făcând ce-mi place recuperez din energie.

Dincolo de aceste mici tertipuri, sunt perioade în care îmi permit să-mi fie lene și sunt foarte împăcată cu asta. Important e să nu fiu stresată sau în backround să am toate amânate pe cap, ci chiar să-mi tihnească lenevitul! E benefic în anumite situații și perioade, căci îmi încarcă bateriile

Asta așa, pe scurt, din ce-am observant la mine ca și tactică.

Dacă ai observat la tine și alte abordări care funcționează, te rog lasă un comentariu că poate mai inspirăm…și alți leneși.

 

2 comentarii

  1. Si tactica lui Mel Robbins functioneaza. Numeri invers 5, 4, 3, 2, 1 si te apuci de treaba. Eu una, daca ma intind in pat si numar pana la 9, la 7 sforai deja :))))) Oricum, foarte folositor articolul asta! <3

Leave a Response